Öppna Stadsnät

Kommunikationsoperatör med en tydlig affärsidé

  • Nyheter
  • Om oss
  • Kontakt
  • GDPR
  • Hem
  • Bredband
  • Tv
  • Telefoni
  • Företag
  • Paket
  • OTT – Over The Top
  • Driftstatus
  • FAQ

Hur kan jag få ta del av störningsinformation i nätet?

2016-02-09 by Mauritz Ek

Om du upplever störningar på dina tjänster kan du gå in på driftstatus för att se om det finns någon driftstörningsinformation publicerad för ditt bostadsområde.

Du kan också få driftinformation från oss på Öppna Stadsnät direkt i telefonen genom att ladda ner appen DIO till din smartphone. Det är en app framtagen av PTS för att underlätta utbytet av driftsinformation.

Så här gör du för att få driftinformation direkt i telefonen

1. Ladda ner appen DIO via Google Play eller Appstore
2. Under ”Lägg till operatör” väljer du Öppna Stadsnät
3. Under ”Lägg till postnummer” väljer du ditt postnummer

Ladda ner den i Google play
Ladda ner den i Appstore

Klart! Nu kommer du får information direkt i telefonen om det är driftstörningar i det Öppna Stadsnät i ditt område.

Upplever du problem med din tjänst trots att det inte är några pågående driftstörningar i Öppna Stadsnät? Då bör du kontakta din tjänsteleverantör.

 

Filed Under: Frågor & svar

Prenumerera på våra nyheter

Leverantörer

  • Bredband
  • TV
  • Telefoni

Nyheter

Telestation stänger ner i Söderhamn – Stadsnätsbolaget investerar 16 mSEK och hjälper hushåll på landsbygden att få fiber.

2019-02-15

Stadsnätsbolaget investerar 10 miljoner i Finspång kommun och uppgraderar drygt 800 fastigheter med modern digital infrastruktur.

2018-10-29

Stadsnätsbolaget uppgraderar drygt 1000 hushåll i Söderhamn med modern digital infrastruktur.

2018-10-25

FAQ

9kr Serviceavgift

Exempel på servicekostnader

Lyser inga lampor eller blinkar alla lampor i takt på fiberboxen?

Vad är appen Navet för något?

Hur kan jag få ta del av störningsinformation i nätet?

Vad är en kommunikationsoperatör?

Jag fick tjänster med i fiberanslutningen. Ska jag aktivera dessa via er?

Vad menar ni med att ni är helt öppna och neutrala?

Varför har inte den tjänsteleverantör jag vill ha anslutit sig i Öppna Stadsnät?

Kontakt

Om du har problem med din anslutning skall du alltid i första hand kontakta din tv eller internet leverantör som första felavhjälpning

Telefon: 010 492 71 20

Mail: info@oppnastadsnat.se

Copyright © 2019 · Öppna Stadsnät · Klicka här för att inte spåras utav Google Analytics

Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta använda den här webbplatsen godkänner du detta.